Boot Camp vid Point Cartwright


Vårt bilgäng...dock e inte Luke vår chaffis lika exalterad o taggad som vi haha.

I går hade vi Boot Camp klass vid stranden vid Point Cartwright. Med massa trappor o backar. Paul & Craig, två av våra lärare satte på sig köra hårt ansiktet o försökte körs skiten ur oss. Vissa övningar körde slut på en totalt, tillfälligt. När det väl var slut så ville några av oss ha mer...jaha sa läraren, ni bad om de hehe. Sedan fick vi jobba lite till. Hög puls under hela passet och humöret på topp, tjooohoo!
Bjuder på lite bilder från sessionen...

Börjar med uppvärmning. Jätte viktigt om man vill undvika skador!


Här ska vi få igång ordentligt med sving i benen o det hjälper en med löptekninken.


Här plågar de oss i två grupper. Armhävningar & spring upp för backen, armhävningar & springa....och nästa runda Plankan & spring, plankan & springa upp för backen.


Andhämntningspaus innan vi ska squata & sedan springa upp baklänges för backen, squata & springa...osv. Känns rätt saftigt i Quadsen vill jag lova!


Sista omgången squat på toppen av backen...aj aj...sedan ska vi springa vidare till nästa anhalt, stranden!

Här på stranden körde vi hård boot camp...en av klasskompisarna kräkte efter spring upp o ner i lååååånga trappor.


Travel lunges...


Springa fort i djup sand...


Gemensam squat...


...gäller att arbeta i grupp...


I väntan på ett antal genensamma situps...


Min rygg/SIJ gillade inte situpsen så jag hoppa fram o hörde lite planka isället=)


....o lite till...


...o lite till planka...medans vi skulle stå i planka medans vi en o en fick springa runt alla o berätta något om sig själv...kan ju berätta att den tredje omgången planka tog kål på mina axlar...tog ju lite tid för alla att springa runt. Jag ser lite muppig ut för att jag skriker att jag älskar godis o vill ha godis nu!!!!


Alla sprang runt som galningar för att få slut på lidandet för oss alla...


Äntligen en skön stretch...Malle & Louise...

...ganska mör i kroppen & huvudet.
En bra session på en underbar plats!

Sånt här kommer jag att sakna...

Kommentarer
Postat av: pappa

fin berättelse och härliga bilder

2010-05-21 @ 22:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0